En vanlig dag i vårat liv ser oftast ut såhär:

7.30-08.00 Vi vaknar upp från en god natts sömn. Jag och Li har tagit över sovrummet och dubbelsängen, stackars pappa får sova i gästsängen ;). Men de är så mycket skönare för mig som ska dela min sida av sängen med Li, jag får ju bara en tredjedel och då vaknar jag upp med ont i ryggen och nacke. Li ammar 2 till 4 gånger på natten mest för att jag vill de. Hon har aldrig varit bra på att gå upp i vikt så det känns bra att hon äter mycket på natten. Det är bra för mjölkproduktionen också.

Vi byter blöja på en handduk på golvet. Sedan får hon leka med leksaker medan hon luftar rumpan. Jag passar på att äta frukost framför nyhetsmorgon. Sedan på med blöjan och så får hon kanske vara i sin gåstol om hon vill de.

Kl 9.30-10.00 tar Li första tuppluren. I ca 1 1/2- 2 timmar. Jag tar de lugnt på soffan.

12.00 Li vaknar och leker på golvet med leksaker eller i min famn. Sedan i gåstolen medan jag städar och då gillar hon att följa efter mig överallt :)  

14.30 Andra tuppluren. Nu brukar hon sova lite längre av någon anledning. 2- 3 timmar. Ibland är jag orolig att hon dött och måste gå och kolla om hon andas och då brukar hon vakna av det :/ 
Under denna tuppluren brukar jag hinna de mesta tex laga mat, diska, ta upp tvätten osv.

Ca 17.30 vaknar Li. Då är pappa hemma! yey lek med trötta pappa hehe och sen lek med mamma. Vi sjunger,tittar i böcker. Kollar på tv.osv 
Innan läggdags äter vi lite banangröt och fruktpure.

20.00 Ligger Li i sängen och sussinussar. Mamma och pappa har egen tid eller så sover pappa redan haha:D vid 22-23 går jag och lägger mig. Ammar Li och sedan sover gott.

Så ser det ut. Tider kan variera med 30min. Sedan finns det utvecklings perioder då hon inte är sig själv som för en månad sedan så var hon sjukt jobbig i 3veckor!!! Hon ville inte sova och äta som hon bruka. Vid läggdags fick jag söva henne säkert 5 gånger innan hon somna för natten kl 23 och gnäll hela tiden, fy jag trodde att hon skulle vara så förevigt MEN en vacker dag blev allt bra igen. Sedan kan vi ha såna dagar lite då och då. 








Kommentera

Publiceras ej