Sen med inlägget än en gång. Är lite seg med denna blogg men jag tycker att ett inlägg i veckan är ganska bra med tanke på hur tråkigt jag har det. Jag är i väntans tider och gör inte så mycket om dagarna. Det roliga kommer ju om några veckor ;) och då kommer garanterat mitt engagemang för bloggen att öka. 
 
vecka 33+0
 
Om bebisen: Om Barnet skulle födas nu behöver det lite andningshjälp, värme och hjälp med att få i sig mjölk under några veckors tid. Det finns inte längre så mycket utrymme för barnet att vända sig i livmodern, barnet ställer därför slutgiltigt in sig i förlossningsställning. Vanligast är att barnet vänder sig med huvudet neråt. Tre-fyra procent förblir kvar i sätesställning.Totala längd är nu ca 43 cm och väger ca 2,15 kg
 
Om mammakroppen: Om ditt barn har lagt sig tillrätta kommer det kännas behagligare för dig, det blir lättare att andas och om du haft magbesvär kan det försvinna nu. Du kommer att uppleva ett ökat tryck nedåt och du kan känna stickande eller pirrande kännslor i bäckenet, en del kvinnor beskriver det som små elektriska stötar.
 
 
 
Hur mår mamma?. Vecka 33 har varit som förra veckan. Tycker att magen växer så de knakar just nu och jag undrar hur stor den kommer bli egentligen. Börjar själv undra om det är tvillingar där inne höhö. Snart dags att packa bb-väskan =D
 
 

Kommentera

Publiceras ej