Idag är det en vecka kvar och den 20e mars har passerat. Har små hoppats på att bebisen skulle komma innan de datumet så att lilla zombien skulle bli en fisk som mamma men nu blir det en vädur hmm. Nu får vi se om de blir ett mars barn överhuvudtaget!?!?
Jag har inget emot att gå över tiden, jag mår skit bra nu i slutet. Förstår dom som mår dåligt och har foglossningar och allt vad de är som gnäller över att dom är less och bebis ska ut NU!, jag är ganska skonad från sådant. Det enda jag vet är att om 3 veckor kommer jag garanterat att ha min bebis i mina armar!!! super nervös!!
 
39+0
 
Om bebisen: Barnets längd är mellan 48-50cm och väger ca 3,3kg. Barnets fostervätska förnyas var tredje timme. Navelsträngen är ungefär lika lång som ditt barn. Barnet har mindre utrymme i slutet av graviditeten vilket medför att barnets rörelser ändrar karaktär, dock ej frekvensen. Du ska känna liv i magen varje dag.
 
Om mammakroppen: Livmorderhalsen mognar inför förlossning. Du kan känna dig tung och trött och ha kraftiga förvärkar. Du går kanske inte upp i vikt längre, vissa kvinnor går till och med ner i vikt de sista veckorna.
 

Hur mår mami?: Har inte haft så mycket som indikerar att någon förlossning skulle vara igång. Min livmoder har bara tränat hela vecka 39. Jag har testat lite olika saker för att få igång det lite men inget fungerar, min kropp är bara inte redo riktigt än =)
 
  • 38+0 - Vecka 39 börjar med lite förvärkar kl 18 på kvällen, blir förstås jätte glad över att det börjar hända något
  • 38+2 - Måndag, svärmor fyller år och jag får ganska kraftiga förvärkar som gör lite ont vid 20 tiden, men det går över efter bilresan hem.=/
  • 38+3 - BM besök. På min promenad dit känner jag att det känns annorlunda, det gör ont och sticker "där nere". Bm säger att bebis ligger långt nere och fixerad, sf mått 37cm. (Inga värkar denna dag)
  • 38+4 - Vaknar när André stiger upp, får lite mensvärk som kommer från ryggen, somnar om efter frukost och får lätta förvärkar vid 11, håller i sig i 30 min och det kommer tillbaka lite då och då under dagen inget som gör ont utan bara mensvärk liknande.
  • 38+5 - Går en timmes promenad känner inget fick bara ont i fötterna.
  • 38+6 - Slemmig flytning på förmiddagen, slemproppen?? ne kanske inte. gör övningar på balansboll. ( inte mycket som händer)
Övrigt
  • Trött, måste sova middag en gång om dagen ibland 2 gånger.
  • Lite svullna fötter, jag får fortfarande på mig mina skor men det är trångt.
 
 
Vikt - 67kg (+9)
Omkrets - 101 cm

1 kommentarer

Lisa Karlberg

22 Mar 2015 16:37

Vad skönt att du mår bra! Men hoppas ändå att du slipper gå över tiden. Bäst för alla. :)

Kommentera

Publiceras ej