Igår blev man 25 år och man undrar vad man gjort med sitt liv. Tiden har bara flugit iväg känns det som. Fick massa ångest över att inte veta jag ska jobba med och körkortet måste tas även fast jag vet inte hur de kommer gå till när man inte har någon att övningsköra med och att komma över rädslan man har för att köra bil. Jag vet garanterat att jag kommer köra mot rött, bilen kommer stanna på E4an eller i en korsning och vara i vägen, alla kommer tuta och tycka jag är dum i huvudet, jag kommer krocka i en rondell eller aldrig ta mig in i en eller ut, en lastbil kommer sladda på vägen och in i min bil osv. Ja det finns mycket jag är rädd för.
Tiden får väl utvisa hur det kommer gå =/

Bebisen har också blivit äldre och det är nu 3 veckor kvar max 5 veckor om jag har otur =)

37+0
 
 
Om bebisenBarnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka nio centimeter i diameter. De resterande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis till 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 centimeter. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet mer än det första.
 
Om mammakroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare. Normalkurvan för symfys-fundusmåttet ligger vid denna tidpunkt mellan 31-37. 
Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången. Ligger barnet med stjärten neråt kommer man att vilja göra ett försök att vända barnet. Hos omföderskor är det vanligt att huvudet förblir mer rörligt innan det slutligen fixeras. 
Gå gärna igenom förlossningsbrevet du har skrivit med din barnmorska och gör en avstämning. 
 
 
Yes jag har fått min nya kamera och jag är jätte nöjd! det enda som är lite minus är att jag inte kan
zooma ut och måste då gå långt ifrån allt jag ska ta kort på så att allt kommer med i bild. Men det är nog för att jag har ett billigt objektiv.
 
 
Hur mår mamma?: Vecka 37 har jag haft mycket halsbränna och en väldigt spänd växande mage. Huden töjs och töjs och kliar. Jag försöker att inte klia tillbaka för att inte få bristningar men jag känner att dom är påväg om magen fortsätter att växa som den gör =/. Vi har nu förberett med bilbarnstolen i bilen och bb - väskan är nu packad!! Ska skriva ett eget inlägg om vad jag har packat med mig.
 
Fick så fina blommor på min födelsedag och vaser som behövdes ;)
 
 

1 kommentarer

Petra

07 Mar 2015 19:05

Grattis i efterskott

Svar: Tack så mycket =D
Paulina

Kommentera

Publiceras ej