41+3 - Tisdag, Tog en matsked ricinolja kl 16.40. Kl 17.45 blir jag lös i magen sedan vid 20.00 får jag lite värk i ljumskarna som sedan avtar efter ett tag.
41+4 - 41+5. På onsdag kväll får jag ont i ryggen och när vi sedan gick och la oss blev jag illamående med magknip =( det varade hela natten och jag fick inte så mycket sömn. När jag steg upp kl 4 mådde jag väldigt illa och trodde jag skulle spy men jag klarade mig. Somnade igen kl 7 och när jag vakna kl 12 var illamåendet och magknipet över men jag kände mig sjuk och seg resten av dagen.
41+6 - Fredag. Är riktigt less nu och vill få ut bebisen!!! Tar två matskedar ricinolja kl 09.00 och inget händer, testar att ta en till matsked kl 11 men vågar inte ta fler än 3 matskedar då jag läst att det är den rekommenderade dosen. Men inget händer ändå, blir inte ens lös i magen.Gah!! Hoppar länge på min balansboll på kvällen.
42+0 - Ringer kl 8.40 till förlossningen för överburenhetskontroll och dom vill att vi kommer in direkt. Runt kl 9.00 går vi till bilen och jag känner att det kommer jätte mycket vattniga flytningar, blir varmt som att jag kissa på mig. Det kommer flera gånger när jag går och strax därefter får jag min första riktiga förvärk som jag aldrig känt förut :D. Det kanske är vattnet som gått som sipprar ut i omgångar!!!. På förlossningen gör vi en ctg och ett ultraljud. Bebis mår jätte bra och det visar sig att det inte är vattnet som gått =( men att det var slemproppen eftersom det var lite blod också i flytningen. Hon undersöker mig vilket var EXTREMT oskönt och hon säger att jag är 1 1/2 cm öppen vilket inte behöver betyda något egentligen. Vi får en ny tid till på måndag och efter det blir jag säkert igångsatt.

 
Veckan har varit tuff. Jag har varit ganska deppig och har fällt några tårar men snart är våran bäbis här!! Hoppas verkligen det kommer igång snart, så att jag slipper bli igångsatt. Kom igen nu bäbis!!!!
 

Kommentera

Publiceras ej