Vecka 41+0 idag. 8 dagar över tiden, jag undrar verkligen vad som är fel????. Sa dom fel datum på rul, är bebisen så liten att hen behöver vara i magen en vecka till eller kanske det är något fel på mig som gör att bebisens signaler till livmodern inte fungerar och den tvingas att vara där inne =/. Många tankar dyker upp och jag vill helst lägga mig i sängen med täcket över huvudet och vakna upp när det är dags.

Varför varför varför får man inte ett till ultraljud på bf dagen??. Vem är det som vill att man ska bli torterad i 2 veckor innan man får veta, säkert någon jävla gubbe med 0 hjärnceller och empati gah!!

 

Hur har vecka 41 varit ? : Utmattande, jobbig och irriterande. 

40+2 - måndag, natten från helvetet. jag gick och la mig efter 22 då bestämmer sig bebisen för att göra ett härrans liv i magen som den inte gjort på flera månader, någon som är sur där inne och vill ut??? sedan kom halsbrännan som ett vulkanutbrott, fy fan. måste upp och dricka vatten och äta ett äpple sedan lägger jag mig sittandes nästan. samtidigt måste jag upp på toaletten 1000000gg för ungen bara trycker ner så det sticker och hugger. tror de håller på tills jag somnar av att jag är bara för trött.

40+4 - värkar på förmiddagen men inget som håller i sig eller blir ondare =/ jävla kropp lurar mig :P

40+6 - natten mot fredag kände jag lite förvärkar, jag trodde först att jag var så kissnödig att jag fick ont men väl inne på toa kommer det så lite. I sängen igen och då håller sig de onda kvar, börjar nästan hoppas på att det är något som händer men icke, jag somnar och vaknar kissnödig igen och känner lite värk och sedan somnar jag om igen vaknar på morgon och känner ingenting ..yey

 
 
 

Note to self

  1. Nästa gång jag är gravid ska jag ställa in mig långt i förväg att gå över 2 veckor, det datumet läkaren säger på rul ska jag ta plus 2 veckor.
  2. Inte följa massa gravida på instagram som har sitt datum nära mitt, jag blir ganska stressad av att dom får sina bebisar före mig. =/
  3. Skaffa mig en hobby
 

1 kommentarer

Lisa Karlberg

06 Apr 2015 16:46

Jag var ledig tre månader innan jag fick min första dotter. Sååååå långsamt. Då tänkte jag också att man skulle haft en hobby! Hoppas din bebis kommer snart!

Kommentera

Publiceras ej