En liten rolig lista 

När fick du reda på att du var gravid? 6 Augusti 2014
Var bebisen planerad? Nej men ändå välkommen =)
Vad heter ditt barn? Hon heter Li  

Vikt och längd? 3820g och 54 cm lång
När var du beräknad att föda? 27 mars 2015.
Föddes barnet på utsatt datum, om inte när? Li kom den 13/4 i vecka 42+2 alltså 2 veckor och 2 dagar över den beräknade tiden.
Hur lång tid tog förlossningen? Värkarna började kl 22 på lördag och kl 03.24 på måndag var hon född.
Hur började din förlossning? Med värkar
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? vaginalt.
Hur mycket var du öppen när du kom in? Första gången jag kom in var jag 2cm öppen och andra gången 4 cm och då fick vi stanna kvar.
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Jag ville få ut hon snabbt så jag krystade helatiden känns det som. Jag fick aldrig riktiga krystvärkar av bedövningen så jag vet inte säkert. 
Var du rädd för något? Var bara rädd när hon skulle ut.
Skrek du? nej men grymtade högt enligt André
Hur många var inne i förlossningsrummet? 4 st + jag och andré

Tog du någon smärtlindring? epidrual och lustgas.
Är du tillsammans med barnets pappa? Jodå =)
Hur lång tid tog det för er att bli gravida? Vi försökte inte bli gravida =)
Hade ni bestämt vad barnet skulle heta? Om det skulle blivit en pojke så hade vi ett namn bestämt, men tjej namn var jätte svårt att komma på och bestämma sig.
Hade du en svår graviditet: Nej, kan tänka mig att andra hade det svårare. Gick inte upp så mycket i vikt, fick ingen foglossning och svällde inte upp så mycket, bara lite dom 3 sista veckorna.
Mådde du illa? Till vecka 16, men har inte kräkts många gågner.
Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Ja, men hoppas på en lättare förlossning då.
Har du fått några bristningar? Ja, på höfterna och tre stycken på vardera bröst.
Var du nervös inför förlossningen? Nej men nästa gång kommer jag vara ganska orolig =/
Hade du några cravings? I början massa apelsinjuice och mandariner. Senare cola och saft.
Vad gillade du för mat? inget speciellt, blev bara lite onyttigare för varje vecka =P
Hur reagerade du/ni när du plussade? Chockad men mycket glad!
När kände du första sparkarna? I vecka 17. hade inte ätit något och bara druckit kaffe, då fick jag världens magknip och då blev hon lite sur i magen och då sparkade hon för fösta gången =)

 Bästa graviditetsminne När vi fick se henne på ultraljudet <3 Ett perfekt och friskt barn fanns i magen.
Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid? hmm 7-8 veckor kanske
Hur mycket gick du upp i vikt? 12 kg
Hur länge ammade du? Ammar nu :)
Vem är barnet mest lik? Hon är mest lik mamma med pappas breda ansikte och pappas öron. Ögon och ögonbryn får vi se när hon blir lite äldre men hoppas på mammas blåa ögon och pappas fina ögonbryn.
Är ditt barn döpt? Nej, inte än. Men vi kommer döpa henne i sommar.
Hur gammal är barnet nu? 3 veckor på måndag den 4/5

 

Mer ingående om förlossningen kommer snart =)

 

Kommentera

Publiceras ej